Overslaan naar content

Customer Service Expert

  • On-site, Hybrid
    • Gent, Oost-Vlaanderen, Belgium
  • Customer Success

Job description

Wie is o2o Bicycle Leasing?

o2o Bicycle Leasing is een levendige scale-up die duurzame mobiliteitsoplossingen biedt aan organisaties en hun werknemers via flexibele verloning. Onze missie? Mobiliteit duurzamer, toegankelijker en betaalbaarder maken via fietsleasing.

Met ons digitaal platform en onze persoonlijke onboarding maken we fietsleasing extra toegankelijk. We ondersteunen de werkgever met efficiënte processen en gebruiksvriendelijke tools om instapdrempels tot een minimum te beperken. Zo helpen we hen duurzame mobiliteit naadloos te integreren in een aantrekkelijk verloningspakket. 

En werknemers? Zij profiteren via o2o Bicycle Leasing van een mobiliteitsoplossing op maat en uitstekende dienstverlening, inclusief optionele services, vervangfietsen, onderhoud en pechbijstand.  

Kortom, met o2o Bicycle Leasing ontzorgen we zowel de werkgever als de werknemer.  Zo krijgen we meer mensen op de fiets, én maken we de wereld net dat stukje duurzamer.

Ben jij er klaar voor om mee op het zadel te springen en je expertise in te zetten voor een missie waar je écht een verschil mee maakt?

Werken bij o2o bicycle leasing

Bij o2o Bicycle Leasing moedigen we je aan om het beste uit jezelf te halen. Iedereen mag schitteren, in alle diversiteit. Je persoonlijke en professionele ontwikkeling, net als je welzijn, zijn een absolute prioriteit.

We geloven dat een gezonde work-life-balans je productiviteit alleen maar ten goede komt, en stellen ons dan ook graag flexibel op. Zo bieden we je de mogelijkheid om dagen op kantoor af te wisselen met thuiswerk en sporen we je aan om voldoende te deconnecteren.

Het steeds groeiende o2o-team bestaat intussen uit een 50-tal medewerkers met open, eerlijke en directe persoonlijkheden, die zich elk onderscheiden door hun inspirerend (fiets)verhaal.


Als je waarde hecht aan:

  • een open feedbackcultuur,

  • een gezonde work-life balance,

  • een competitief salaris,

  • een snelle technologie-omgeving,

  • een ruim maandelijks fietslease budget om een fiets te leasen die perfect bij je noden aansluit,

  • én onbeperkt betaald verlof,

dan ben je bij ons aan het juiste adres.

Maandelijkse Friday Apéro, fiets- en sportevents, plezante personeelsfeestjes, … zijn geweldige momenten om onze gemeenschappelijke passies te delen en te connecteren als team.

Om onze bruisende organisatie te versterken zijn we op zoek naar een (fulltime) ervaren Customer Service Expert. Een organisatorisch talent dat de noden van de klant perfect weet aan te voelen en in te lossen. Iemand die van nature meedenkt met onze fietsers, fietshandelaars, partners en klanten en met optimale win-win oplossingen op de proppen komt. 

Ben jij onze charmante ster bij het team Bicycle Services?

Jouw rol als Customer Service Expert 

  • Binnen het Bicycle Services team volg jij de schade-, diefstal- en garantiedossiers op van onze klanten; je staat hiervoor in nauw contact met onze service partners. Dankzij jou loopt alles gesmeerd en leveren we een uitstekende service naar onze fietsers en werkgevers;

  • Je formuleert een duidelijk antwoord op een breed gamma aan vragen via mail, chat of telefoon en zorgt voor een naadloze opvolging van elk dossier – van aangifte tot financiële afhandeling. Je zorgt ervoor dat je steeds op de hoogte bent van de actuele status van dossiers en serviceafspraken;

  • In geval van discussie ben jij onze gouden bemiddelaar. Dankzij jou voelt iedereen zich gehoord en begrijpen beide partijen elkaar beter;

  • Je contacteert opkopers wanneer een schadegeval uitmondt in totaal economisch verlies;

  • Je zorgt ervoor dat de inhoud van onze webapplicaties, servicevoorwaarden en Helpcenter duidelijk en up-to-date blijft. Dankzij jou vinden onze klanten en fietshandelaars gemakkelijk het antwoord op hun vragen en info over hoe alle processen verlopen en wat wij van hen verwachten;

  • Je meet en verwerkt de feedback van alle partijen over de geleverde dienstverlening. Daar waar er kansen zijn om de services te verbeteren, ga je na welke stappen nodig zijn om dit waar te maken;

  • Wanneer bepaalde issues naar boven komen, neem je initiatief om niet alleen het huidige probleem op te lossen, maar ga je ook na hoe we zo’n hindernissen in de toekomst kunnen vermijden.

Ben jij onze Customer Service Expert?

  • Als echte teamplayer, werk je het liefst in een gestroomlijnd peloton. Je gaat in overleg – binnen en buiten je team – en neemt voor je taken de verantwoordelijkheid op. Je houdt rekening met je teamleden, houdt ze op de hoogte en ondersteunt waar nodig;

  • Je weet dat een goede service vertrekt bij een klantgerichte houding. Je verplaatst je moeiteloos in het perspectief van anderen, denkt met hen mee bij het oplossen van problemen en anticipeert op mogelijke vervolgvragen;

  • Je bouwt vlot positieve relaties op met de vele partners in een enthousiaste en toegankelijke stijl;

  • Verwachtingen overtreffen geeft jou heel veel voldoening. Om klanten dat VIP-gevoel te geven, ga je met plezier the extra mile;

  • Administratieve (en soms repetitieve) taken schrikken je niet af. Je hebt altijd oog voor potentiële verbeteringen en automatisaties; 

  • Je bent een organisatietalent en houdt het doel altijd voor ogen. Je weet prioriteiten te stellen en kan je focus soepel verleggen naargelang wat belangrijk en dringend is. Deadlines heb je hierdoor onder controle en waar nodig trek je even een sprintje om ze te halen;

  • Je spreekt en schrijft vlot, bij voorkeur zowel in het NederlandsFrans als in het Engels. Je communicatie is klaar en duidelijk;

  • Je werkt vlot met de computer en je vingers dansen trefzeker over het toetsenbord;

  • Heb je ervaring met de verzekeringswereld? Dan is dat een mooie plus. Graag bijleren en vlot nieuwe kennis oppikken is evenzeer een troef;

  • De waarden van o2o Bicycle Leasing (toegankelijk – geëngageerd – levendig – expert) zitten je gegoten als een wielertenue.

  • Ben jij er klaar voor om mee op het zadel te springen en je expertise in te zetten voor een missie waar je écht een verschil mee maakt?

Helemaal verkocht door deze pitch? En heb je ook nog eens affiniteit met duurzame mobiliteit? Reageer dan snel op deze vacature via onderstaand formulier. Wij kunnen alvast niet wachten om jou te ontmoeten! 


De route naar jouw nieuwe job

  1. Neem contact op via het onderstaand formulier of mail ons op jobs@o2o.be

  2. Eerste gesprek met Karlien Declercq (HR) – Pas jij in ons team?

  3. Tweede gesprek met Tycho Verbelen (Dealer en Customer Succes Teamlead)  en Liesbet Devoldere (COO) waarbij enkele cases worden besproken om te zien hoe jij ermee zou omgaan - Ben jij de Customer Service Expert die we zoeken? 

  4. We zijn allemaal fan.

  5. We kijken uit naar jouw komst!


or